Jobs

Titel

Job | Junior Claims Handler | Brussel

07 nov 2025
Location
België, Brussel
Worktype
Bediende
Workschedules
Voltijds
Remote work option
Gedeeltelijk afstandswerk
Category
Verzekeringen
Category 2
Consulting/Advies
Admin/Secretariaat/Onthaal
Jobs description:

Op zoek naar een nieuwe job binnen schadebeheer? Dan ben je hier aan het goede eind.

DKV, al jaren dé trouwe partner in gezondheidsverzekeringen.

Binnen de verschillende teams van ons customer service hebben wij één doel: het vooropstellen van de ultieme beleving voor onze klanten, in elke stap van hun traject. Dit zowel voor onze particuliere als professionele klanten, verzekeringstussenpersonen, alsook externe partners.

Met als doel te zorgen voor jouw gezondheid en je te ondersteunen in zowel goede als kwade dagen, kom je in een omgeving terecht waar iedereen zichzelf kan en mag zijn, om dag in dag uit het beste uit jezelf te halen, met de ondersteuning van je collega’s. 

Samen zetten wij onze waarden succes, diversiteit, collegialiteit en ontwikkeling elke dag om in de praktijk om zo het vertrouwen van onze twee miljoen verzekerden verder te versterken.

Wat mag je verwachten van de job?

Als Junior Claims Handler maak je deel uit van de afdeling Claims. Je behoort tot één van de vijf teams die dagelijks instaan voor het correct beheer van de schadedossiers. In het Claims departement dragen we “Customer Care” hoog in het vaandel. We helpen onze klanten die zorg nodig hebben en in moeilijke tijden kunnen ze rekenen op onze steun bij de uitvoering van hun verzekeringscontract.

  • Je analyseert accuraat de ingediende stukken volgens de verzekeringsvoorwaarden en je aanvaardt al dan niet de schade volgens het onderschreven verzekeringsproduct (DKV Hospi, DKV Smile, DKV Daily, ...).
  • Je documenteert jouw beslissing en je informeert de verzekerde en/of de tussenpersoon op een efficiënte, klantvriendelijke en correcte wijze.
  • Je volgt de dossiers op waarvoor bijkomende info is vereist.
  • Je begeleidt de verzekerde tijdens het verloop van het dossier, je zoekt naar oplossingen voor zijn/haar probleem en je motiveert de beslissing.
  • Je neemt actief deel aan de bepaling van de dagelijkse prioriteiten in lijn met de doelstellingen en je voert deze uit. Je doet voorstellen om systemen en processen te optimaliseren.

Welke skills en competenties heb je nodig voor deze functie?

We staan open voor enthousiaste starters die hun eerste stappen willen zetten in de verzekeringswereld. Heb je net je diploma op zak of al een eerste ervaring opgedaan? Dan moedigen we je zeker aan om te solliciteren!

  • Je hebt een bachelordiploma (bij voorkeur in een juridische, economische of administratieve richting), of je bent gelijkwaardig door ervaring of opleiding. Schoolverlaters zijn welkom!
  • Je drukt je vlot uit in het Nederlands én het Frans, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent analytisch ingesteld en kan de juiste vragen stellen om tot een onderbouwde beslissing te komen. Bij twijfel kan je rekenen op support van de experten binnen je team.
  • Je werkt zelfstandig, maar haalt ook energie uit samenwerking en teamoverleg.
  • Je hebt een growth mindset: je staat open voor feedback, leert graag bij en helpt spontaan collega’s waar nodig.
  • Je bent positief en constructief, en je past je flexibel aan in een veranderende omgeving.
  • Je hebt een goede basiskennis van MS Office (Word, Excel, OneNote…). Heb je nog niet alles onder de knie? Geen probleem — we helpen je groeien.

Wil je met ons meegroeien?

Bij DKV bieden we je een gevarieerde job met doorgroeimogelijkheden (dankzij opleidingen, coaching, groeiprojecten en interne mobiliteit) en dit op een toplocatie in hartje Brussel.

Naast een competitief brutosalaris bieden we een uitgebreid standaardpakket aan extralegale voordelen zoals:

  • verzekeringspakket (hospitalisatie, ambulante zorgen, gewaarborgd inkomen, pensioenplan)
  • een eindejaarspremie, collectieve bedrijfspremie
  • maaltijd- en ecocheques
  • internet- en thuiswerkvergoeding

Bovendien kun je rekenen op een aantrekkelijke verlofregeling (tot 31 dagen), en de mogelijkheid om tot drie dagen per week thuis te werken. Deze manier van hybride werken garandeert je een goede balans tussen werk en privé.

Wij zijn een werkgever die gelijke kansen biedt. Alle aspecten van tewerkstelling zijn uitsluitend gebaseerd op prestaties, bekwaamheid, gedrag of de behoeften van de onderneming. Als je enige ondersteuning nodig hebt voor toegang tot onze gebouwen, dan raden wij je aan ons daarvan op de hoogte te stellen op het moment van je sollicitatie, zodat wij de nodige redelijke aanpassingen kunnen doorvoeren om je tijdens het volledige wervingstraject te kunnen blijven ondersteunen.